dijous, 16 de febrer del 2012

Altes Capacitats: veritats i falsos mites

En aquesta entrada vull mostrar-vos el treball que hem realitzat les meves companyes i jo sobre les altes capacitats per l'assignatura Trastorns Educatius

A classe se'ns va donar un tema (de manera aleatòria) i ens va tocar les altes capacitats. Havíem de fer un vídeo explicatiu sobre aquestes, indicant la etiologia (causes), definició, tipus, diagnòstic diferencial i el seu tractament educatiu. A més a més, havíem de fer alguna cosa nova, utilitzar la imaginació i creativitat per tal que fos un vídeo atractiu. Era un repte molt gran!

Personalment, des del principi vaig estar molt il·lusionada amb el tema perquè és un tema que em crida l'atenció, ja que moltes vegades, passa desapercebut. 

Així doncs, les meves companyes i jo ens embarcarem en un procés i en una aventura. Començarem, com sempre, amb un debat: què volem posar? com ho feim atractiu? què sabem sobre les altes capacitats? I amb aquestes preguntes va sortir la idea: podríem fer un vídeo desmitificant les creences irracionals que existeixen a la nostra societat sobre les altes capacitats i donar a més la "resposta" correcta i científica sobre aquestes. Ara havíem de pensar com fer això atractiu...

Finalment, després de molts debats i de dies, vàrem decidir fer un mix amb allò que creiem més rellevant i amb el format més adient. Vàrem confeccionar el guió, que el professor ens va corregir i, al Nadal, començarem a gravar. Cal esmentar que aquí vàrem tenir una confusió: pensàvem que el vídeo s'havia d'entregar dia 9 de gener, per la qual cosa ho vàrem tenir enllestit per aquest dia (encara que després ens vàrem assabentar que no, que era per la setmana següent). No va haver-hi cap problema, lo ho vàrem comunicar al professor, i aquest ens va deixar exposar igualment aquest dia. Com era època de darrers treballs, ho vàrem agrair molt ja que així podíem avançar en altres treballs. Cal destacar que el vídeo està molt caracteritzat per tal de diferenciar bé els personatges i ho hem fet amb tota l'estima del món.

Si voleu veure el nostre guió:

Guió vídeo Altes Capacitats

I així ens va quedar! 3,2,1: Acció!



A més a més, després vàrem fer una dinàmica a l'aula, en la que els nostres companys van participar activament i als quals estam molt agraïdes. També deixo aquesta activitat i us convido a fer les activitats que en gaudireu molt!

M'ha agradat molt fer aquest treball perquè hem hagut de llegir molt sobre les altes capacitats (per tal de donar el punt de vista irracional i el punt de vista científic, el segon el més difícil) i he aprés moltes coses noves que no sabia o que, com molta de gent, tenia conceptes i creences que no eren vertaderes ni ajustades a la realitat. A més a més, m'ho vaig passar molt bé gravant amb les meves companyes i ambientant els espais per tal d'ajustar-los a les caracteritzacions dels nostres personatges. 

Per altra banda, les exposicions dels altres companys també han estat molt aclaridores i m'han agradat molt. He pogut observar com hi ha un ampli ventall de possibilitats per fer un vídeo sobre un trastorn. Una vegada més, m'he quedat sorpresa de manera positiva de la creativitat i imaginació que mostren els/les meus/meves companys/es.

1 comentari:

  1. Martirio!
    Es un tema súper interesante, a mi también me gusta, la lástima es que tantos altos coeficientes se pierdan por el fracaso escolar que no logran evitar padres y profesionales poco atentos a sus necesidades.

    Nuestros hijos están en vuestras manos (como futuras profesionales) así que estudiad, eh! XD

    un abrazo!!

    pd: será el enano un QI+100? XD

    ResponElimina